четвъртък, януари 01, 2009

Година.

Бях си решила по никакъв начин да не отбелязвам така наречената `нова` година. Просто не ми е ясно как всички се хвърлят да правят равносметки за живота си, само защото някой е решил, че на определен ден годината свършва.
Но ми се наложи малко да размишлявам над въпроса...и родих гениалната мисъл:

[01:49:48] - MiRage - каза: Животът не е изтъкан от години, месеци, седмици или дни. Това са понятия измислени от Човека. Животът е една безкрайна нишка от време.

Какво означава година? 12 месеца. Какво означава месец? ~4 седмици. Какво означава седмица? 7 дена. Какво означава ден? 24 часа. Какво означава час? 60 минути. Какво означава минутата? 60 секунди? А какво означава секундата?

На колко е равен един миг? Бях прочела нещо във вестника... 1 милиардна от наносекундата, или нещо подобно. А не е ли един миг тупването, което сърцето ти пропуска, когато видиш човека, когото обичаш?
Не може ли за един миг целия ти свят да се срине и да бъде сътворен отново?
Защо приемаме 00:00 часа за нещо специално, когато това всъщност са просто два мига, неотлъчно следващи се. Неразделни. Вечни. Преходни. С нищо неразличаващи се от останалите. Освен значението, което сме им придали, в желанието си да подредим живота си, да го направим прегледен и организиран, като забравяме, че той е просто една нишка от мигове. Безкрайна.

За мен `година` е само понятие. Днес не е по-различно от вчера. Утре ще е същото. Без значение дали телефонът ми показва 31.12.2008 или 01.01.2009
Аз пак ще съм тук, ти пак ще си тук, всичко ще е същото.
Тогава за какво е целия този шум?

Няма коментари: